Trwa ładowanie proszę czekać ...

Sekrety cateringu

17 maja 2017

​Najbardziej podstawowa definicja cateringu mówi o tym, że mamy w jego przypadku do czynienia z obsługą gastronomiczną, termin ten odnosi się przy tym nie tylko do przyjęć rodzinnych, ale również imprez, bankietów i konferencji firmowych. Jest oferowany nie tylko przez firmy cateringowe, ale również przez restauracje, charakterystyczne jest przy tym dla niego i to, że cieszy się coraz większą popularnością. Na początku dwudziestego pierwszego wieku nie da się ukryć, że staje się jednym z ważniejszych elementów każdego wesela , często okazuje się przy tym, że pomiędzy cateringiem weselnym i tym w klasycznym wydaniu jest znacznie więcej różnic niż podobieństw.

Tak naprawdę, z klasycznym cateringiem mamy do czynienia jedynie wtedy, gdy salę weselną wynajęliśmy od jednej firmy, a przygotowaniem posiłków zajmuje się inny podmiot. Nie powinniśmy zapominać i o tym, że catering bazuje na dostarczaniu potraw pod adres wskazany przez klienta, nie można zaś nie zgodzić się z tym, że podczas wesel nie jest to powszechna praktyka. W tym miejscu warto zresztą zwrócić uwagę i na to, że catering w czystej postaci wcale nie sprawdza się najlepiej podczas przygotowywania wesel. Już sam sposób przygotowania potraw sprawia, że charakteryzuje je jakość nieco niższa niż ta, do której przywykliśmy mówią o weselnej kuchni. Nie bez znaczenia wydaje się być również to, że wesele trwa do białego rana, a zamknięte w szczelnych pojemnikach potrawy parzą się dodatkowo, co zazwyczaj nie podnosi ich walorów. Co gorsza, w zdecydowanej większości przypadków firmy cateringowe dysponują przede wszystkim termosami styropianowymi, a te pogarszają jakość potraw. Sami goście również mogą poczuć się nieco poszkodowani, nie mają bowiem szans na powrót do potraw, którymi zajadali się nieco wcześniej.

Umowa cateringowa często nie obejmuje też kwestii związanych z przechowywaniem potraw, co stanowi dodatkowe obciążenie. Same firmy cateringowe również nie prezentują tak samo wysokiego poziomu, ich wybór jest więc prosty jedynie wówczas, gdy kierujemy się kilkoma istotnymi kryteriami. Na pierwszy plan wysuwa się doświadczenie, wcale nie mniej istotne wydaje się jednak i to, czy firma cieszy się zaufaniem wśród osób, które już wcześniej zdecydowały się na nawiązanie z nią współpracy. Tu warto wspomnieć, że liczą się tak głosy pozytywne, jak i negatywne, na cudzych błędach uczy się bowiem lepiej niż na własnych.